Netflix dă tonul în materie de streaming: cum arată cifrele înainte de lansarea Disney+
Netflix a publicat rezultatele financiare pe al treilea trimestru din acest an, iar performanța platformei este una spectaculoasă. Este greu de estimat dacă cei de la Disney+ vor reuși vreodată să se apropie de acele valori.
Cei de la Netflix au dus numărul de abonați ai platformei la valoarea foarte generoasă de 158 de milioane de persoane. Această valoare a fost confirmată în raportul pe ultimul trimestru fiscal. Va fi interesant să vedem dacă numărul va scădea vertiginos sau va fi afectat în vreun fel de lansarea Disney+, cel mai important concurent al americanilor în materie de streaming.
Rezultatele financiare integrale le găsești în acest PDF, dar vom insista pe câteva dintre valorile menționate. Numărul abonaților noi adunați în ultimele trei luni a fost de 6,77 milioane de persoane, un pic mai jos de cele șapte milioane estimate. Oficialii companiei sunt de părere că această discrepanță a fost cauzată de creșterea recentă a prețului la abonament. Tot ei sunt însă optimiști că investițiile ulterioare în conținut de calitate vor remedia situația. ”Cu mai multe încasări, vom continua să investim pentru a ne îmbunătăți serviciul în continuare, pentru a ne întâri oferta pe care o propunem clienților.”
Într-o scrisoare adresată investitorilor, Netflix le atrage atenția acestora că problema nu ține de competiție. Ei cred că, la scară largă, alternative precum Amazon PrimeVideo sau Hulu nu iau clienți de la Netflix, iar principiul va fi valabil și în cazul Disney+ și Apple TV+. Aparent, oamenii sunt dispuși să fie abonați la mai multe platforme, cu condiția să existe conținut de calitate pe fiecare.
Apropo de conținut, sezonul trei din Strager Things a fost cel mai vizionat sezon până la ora actuală. Nu mai puțin de 64 de milioane de abonați l-au vizionat integral în primele patru săptămâni de disponibilitate. Pe viitor, sunt planificate investiții majore în conținut original în alte limbi străine decât engleză.